maanantai 27. huhtikuuta 2015

Täällä sitä ollaan!

Matka Valenciaan alkoi varhain sunnuntai aamuna Oulun lentokentältä. Siitä suuntasimme Helsinkiin ja Helsingistä sitten Pariisiin. Jännitimme etukäteen Pariisin lentokenttää mutta jännitys osoittautuikin turhaksi sillä kentällä oli todella selkeät opasteet ja avulias henkilökunta. Pitkän neljäntunnin odottelun jälkeen pääsimme vihdoin koneeseen ja lento kohti Valenciaan sai alkaa. Tuulisen sään johdosta lentommekaan ei ollut mistään tasaisimmasta päästä.
Lentokentän pihalta huikkasimme taksin ja lähdimme asuntoamme kohti. Ensireaktio oli suorastaan järkytys. Asunnossa asui jo neljä Portugalilaista joista vain kaksi puhuu englantia mutta onneksi saimme kuitenkin oman huoneen. Kun pääsimme syömään ja tutustumaan (lue 2h eksyminen) kaupunkiin rupesi tuntumaan, että ehkä täällä pärjää 4 viikkoa. :) Illalla kun tulimme takaisin asunnolle oli meininki muuttunut. He olivat siivonneet asunnon yhteiset tilat ja ne jotka osasivat puhua englantia juttelivat meille ja lupasivat auttaa, jos emme löydä jotain kaupungilta.

Tänään kävimme tutustumassa kaikkien työpaikkoihin. Työntekijät vaikuttivat tosi mukavilta ja Miikan pelko rupesi helpottamaan siitä, että joutuu liian hienoon paikkaan. Työhousuiksi käy omat farkut ja työpaita tuli työpaikalta. Kun olimme kiertäneet kaikki paikat alkoi meidän ensimmäinen hetki, jolloin ei ollut mitään suunniteltua ohjelmaa ja tietenkin me lähdettiin rannalle! Vähän saatiin väriä jo pintaan, mutta ei ehkä kuitenkaan toivottua sellaista. Tiia on edelleen kuin kalkkilaivan kapteeni, kun taas muut muistuttavat enemmän rapua.. :D

Illalla käytiin vielä syömässä ja eksymässä uudestaan kaupungille!